Cumartesi, Mart 31, 2012

Bahar Gelinleri: Taze Nikah Şekerleri

Bahar sonunda yavaş yavaş kirpik ucunu gösterdi. Bir haftaya kalmaz endamını görürüz diye umuyorum. Eğer henüz içinizde bir kıpırtı olmadıysa sahil kenarlarına ve parklara doğru şöyle bir uzanmanızı tavsiye ederim. İstanbul'da laleler de görünmeye başladı, hatta benim kimsesiz lalelerim bile (sıfır ilgime rağmen tomurcuk veriyorlar, azimlerine hayranım).

Bahar deyince bizim de aklımıza bahar gelinleri düştü. Hafta içinde sevgili Ege Soley'in muhteşem çiçekleriyle biz de sezonu açmıştık. Elbette benim aklıma ilk gelen de bahar temalı nikah şekerleri oldu. Tabi artık badem şekerleri pek rağbet görmüyor ama konuklara verilen hediyelere nikah şekeri demeye devam ediyoruz. Oysa yaratıcılığın sınırı yok. Baharın en güzel tarafı da her şeyi daha bir canlı, neşeli ve sevimli göstermesi. Bu yüzden üzerinde biraz bahar havası olan ne verseniz makbul.

Big Rock Paper Co
Bu küçük beyaz topların adı "Seed Bomb", yani tohum bombası. Geri dönüştürülmüş kağıtların içine istediğiniz çiçeklerin tohumlarını koydurabiliyorsunuz. Üzerindeki "Plant me" yani ek beni yazısı ise istediğiniz gibi değişebilir. Bir kaç açıdan muhteşem bir hediye bu. Bir kere tamamen doğa dostu. Geri dönüştürülmüş kağıt kullanıyorsunuz ve insanların çiçek ekmesine vesile oluyorsunuz. Bahar ruhuna çok uygun ve aslında aşkınızın yeşermesini de sembolize ediyor:) Son olarak da çok hesaplı. Kendiniz evde bile yapabilirsiniz. Tek ihtiyacınız olan biraz tohum, şirin bir kese, kumaş ve kurdelalar.

Dazzling Expressions
Bu minik çantalara bayıldım. Üzerinde "all things grow with love" yazıyor. Yani "her şey sevgiyle büyür". Yine hem bahar ruhunu hem de aşk dolu bir evlilik temasını aynı anda sunuyor. İçine ise her şey konabilir. Mesela renkli şekerler, tohumlar, taze çiçekler...Hayal gücünüzü zorlayın. Hem çok farklı hem çok hesaplı bir hediye verebilirsiniz böylece.

Huffy Hen

Şu minik kavanozlara bitiyorum. Sanırım en güzel şeylerin küçük paketlerde geldiği lafını yanlış anlamışım. O daha çok pırlanta yüzükler için söyleniyordu. Ama şunlara bir bakın çok sevimli değiller mi? Bu kavanozlarla konuklarınıza ne verseniz bayılacaklardır. Hem kendiniz de çok kolay yapabilirsiniz. Salı pazarına gidip bir kaç metre kumaş almak yeterli:) İçine de ister rengarenk akide şekerleri koyun, ister marmelat isterseniz de çiçek tohumları.
Your Ultimate Wedding
Bride.ca
Teneke, minyatür kovalar da çok farklı amaçlarla kullanılabilecek sevimli şeyler. Hem boyalı hem de teneke görünümlü olanlarını kullanabilirsiniz. Rengarenk badem şekerleri ya da çok daha eğlenceli olsun derseniz lolipoplar. Bunların içine ne koysanız harika görünecektir. Ben evimde dekorasyon için kullanıyorum, çok şık oluyor. Üstelik artık bu boylarını her yerde bulabilirsiniz.

Nikah şekerine çok bütçe ayırmak istemiyorum ama bana özel ve farklı olsun istiyorum diyorsanız kesinlikle yalnız değilsiniz. Dünyada eğilim yıllardır böyle. Türkiye'de de yavaş yavaş Do It Yourself (DIY) yani Kendin Yap akımının takipçileri artıyor. Türkçe sitelerde belki yeterince somut öneri bulamayabilirsiniz ama yurt dışında yalnızca bu amaç için ayrılmış web siteleri var. Mesela DIY Wedding bunlardan biri. İhtiyacınız olan tüm ayrıntıları fotoğraflı anlatımlarıyla bulabilirsiniz. Aklınıza bile gelmeyen öneriler çıkabiliyor karşınıza. Mesela şu aşağıdaki kese kağıdı dizaynı. Tek ihtiyacınız olan bir kağıda istediğiniz teşekkür notunu yazmak. bu kağıdı gösterildiği biçimde dikmek ve içine şekerleri koymak.

DIY Wedding
Ya da yalnızca kağıtları külah gibi kıvırıp içine şekerleri koyabilirsiniz. Şık bir ambalajla ve yazıyla en iyisinden bir nikah şekeriniz olacaktır.
Martha Stewart Weddings

Herkese Çok Aydınlık Bir Bahar Diliyorum!

Hiç yorum yok: