Çarşamba, Mart 28, 2012

Yalın ve Şık Çiçeklerin Yaratıcısı: Ege Soley

Bu yazımızda size son derece özel bir çiçekçi dükkanının, Ege Soley Corporate & Event Flowering'in sahibi olan Ege Soley'den bahsedeceğiz. Onun hikayesini ilk okuduğumda yaptıklarına ve düşünce tarzına hayran kalmıştım. "Çok büyük isler yapıp dünyayı kurtaramıyorsak etrafımıza güzellik katalım dedim hep " cümlesiyle o kadar empati kurmuştum ki o günden beri attığı her adımı keyifle takip ediyorum. Farklı işler yapan ve yaptığı işe kendi tarzını, özgünlüğünü başarıyla katan insanlar her türlü övgüyü hakederler bence ve o da bu insanlardan biri. Sıradışı ama son derece sade.

Akaretler'de çok şık bir dükkanda hizmet veren Ege Soley ile işini, hikayesini ve işinin biz deli gelinleri ilgilendiren düğün aranjmanları ve buketleri kısmını konuştuk, birbirinden tatlı gelin buketleri de röportajımızı süsledi:)


Bize biraz kendinizden ve çiçek tutkunuzun nasıl başladığından bahseder misiniz?

1983 İstanbul doğumluyum. İtalyan Lisesi’nin ardından siyaset eğitimi almak için İngiltere’ye gittim ve University of Kent’te eğitimimi tamamladım. 2007 yılında Paris’e dil öğrenmek amacıyla 1 yıllığına gittim ama malum çiçek isi beni sarınca bir yıllık plan 4 yıla uzadı! 
Aslında aklımda hiçbir zaman çiçekle ilgili bir şey yapmak yoktu, çiçekleri tanımazdım da, bendeki merak tamamen Paris’teki çiçekçilerin ne kadar güzel olduklarını gördüğümde başladı. Neden Türkiye’de yok böyle yerler dedim ve tamamen  misyon edinmiş bir şekilde bu işi öğrenmeye karar verdim. Paris’in en iyi çiçekçilerinden Pascal Mutel’e başvurdum v 3,5 yıl boyunca hem kendisinin yanında çalıştım hem de Ecole des Fleuristes de Paris’te botanik ve çiçek tasarımı eğitimi aldım.


Türkiye'ye dönüp kendi dükkânınızı açana kadar geçtiğiniz süreçler neler oldu?

Dediğim gibi 3.5 yıl Pascal’in yanında çalışmak bana kazanabileceğim en büyük deneyimi kazandırdı, çok büyük projeler, isimler, oteller ve restoranlarla çalıştık ve işin en pis atölye tarafından en nazik olunması gereken sunum kısmına kadar tüm konuya bu geçen yıllar içinde hakim oldum. Dışarıdan çok harika bir iş gibi görünse de aslında çok emek, çok yaratıcılık ve çok güç isteyen, oldukça yorucu bir iş. Bir davet veya büyük bir projeye hazırlanmak ise günler hatta haftalar öncesinden başlayan bir hazırlık istiyor.

 


Paris'te bu işi yapmakla Türkiye'de yapmak arasında ciddi farklar vardır muhtemelen, siz zorlandınız mı adaptasyon sürecinde?

Zorlanmadım desem yalan, bunu söylerken yanlış anlaşılmak veya fazla snob da durmak istemem ama hala da zorlanıyorum ara ara. Bir yandan çiçek kalitesi ve seçenek azlığı, bir yandan da maalesef çiçeğin bizim için bir kültür olmaması, ara ara şaşırtıyor beni. Ama inanın ben daha kötümserdim ilk geldiğimde, şimdi giderek daha çok alışıyorum her şeye.



Dükkanınızda verdiğiniz hizmetler neler?

Ege Soley Event & Corporate Flowering adı üzerinde davet ve kurumsal alanlarda çiçek hizmeti veriyor. Bunun yanı sıra elbette normal bir çiçekçi olarak da çalışıyor ve sipariş alıyoruz. Davet dediğimiz sadece düğün olmamakla beraber, kurumsal çalıştığımız isim ve firmalara çok önem gösteriyoruz, ve ne mutlu bize ki açılalı 1 yıl olmamıza rağmen çok ciddi ve büyük isimlerle çalışıyoruz. 
Bunun yanı sıra bir diğer büyük servisimiz da haftalık abonmanlar. Şirket, restoran, ofis veya evlere haftanın belirli bir günü taze çiçek servisi yapıyoruz. Belirlenen bir bütçe karşılığında her daim taze çiçeklere ulaşmak bu sayede çok kolay oluyor!


Yaptığınız aranjmanlar çok güzeller ama aynı zamanda oldukça da sadeler ki bu zaten sizin genel tarzınız anladığımız kadarıyla. Her zevke hitap etmek gibi bir kaygınız var mı yoksa seçici misiniz?

Aslında hiçbir zaman her zevke hitap etmek gibi bir kaygım olmadı, ki bunun pek de mümkün olmadığını düşünmüyorum zaten. Tasarıma veya yaratıcılığa dair bir iş yapıyorsanız kendi zevkiniz ve inandıklarınız doğrultusunda ilerlemenin çok daha doğru olduğuna inanıyorum. Benim kendi tarzım da zaten hep sadelik ve yalınlık üzerine kurulu oldu, giyimimden yaşam biçimime kadar, bu yüzden ne iş yaparsam yapayım abartılı veya çok şatafatlı bir şey çıkması mümkün olmazdı zaten. Bu durumda benim seçici olmamın da ötesinde, müşteri beni seçiyor, tarzımı kendine yakın buluyor ve bu doğrultuda onunla çalışıyoruz. 




Gelin buketlerinin ve düğün aranjmanlarının tasarımına gelinle birlikte mi karar veriyorsunuz yoksa tamamen siz mi tasarlıyorsunuz?

Gelin buketi çok ince ve benim çok önem verdiğim bir konu, genel aranjmanların da ötesinde benim için. Bukette gelinin fikirlerine çok önem veriyorum, onu çok iyi dinliyorum daha sonra da bana anlattıklarından yola çıkarak yapıyorum buketi. Bu sebepten de mesela, normal çiçekler için bir katalogum olsa da gelin buketi katalogu yapmıyorum, her gelinin buketi kendisine özel olsun ve ondan bir tane daha olmasın diye.
Genel aranjmanlarda ise gelinin isteğinin yanı sıra mekan, genel konsept ve renkler, masaların genişliği, çiftin genel stili gibi birçok detay var bilinmesi gereken.


Her zaman her düğünde kullanılan düğün aranjmanları ve buketlerinden sıkılmış, farklı olmak isteyen gelin adayları için ne önerirsiniz?

Maalesef genel olarak düğünlere baktığımız zaman çok klişe ve biraz da sıkıcı şeyler görüyoruz, bu biraz organizasyon firmalarının kolaya kaçmasından biraz da çiftlerin haklı olarak buna fazla mesai harcayamamasından kaynaklanıyor. Bir de ailelerin araya girip herkes ne der tasasına düşüp kendi zevklerini ön plana çıkarması sorunu oluyor ara ara. Benim fikrim iyi araştırıp doğru görsellere ulaşıp firmalara bunlarla gitmeleri ve klişelere hayır demeleri. Maalesef organizasyon firmaları da onlara kolay ve ekonomik gelen tüm malzemeleri tekrar tekrar düğünlerde kullanıp çiçek konusunda da çok fazla yaratıcı olamıyorlar. Ben yaptığım az sayıdaki düğünde bile sadece o düğün için malzeme alıp, sadece o düğün için bir konsept belirleyip, kullanılan tüm parçaların birbiri ile bir bütün ve aynı konsept içinde kalmalarına son derece önem veriyorum. Buket konusunda ise, hiçbir şeyde sınır yok. Maksat doğru çiçekçiye ulasınlar!



Bu sene düğünlerde öne çıkan bir çiçek ya da trend var mı?

Açıkçası ben çiçekte trend olduğuna inanmıyorum. Yıllardır her yerde olan çiçekleri biz bir sene göklere çıkarıp, diğer sene başka bir şeyi moda yapıyoruz. Benim icin tüm çiçekler her sezon her daim mevcut! Doğru kullanıldığı takdirde herkesin burun kıvırdığı karanfillerle bile müthiş bir düğün süslemesi yapılabilir, her yere salkım salkım orkide koymaktan cok daha alternatif ve uygun fiyatlı olur hem de. Dediğim gibi, önemli olan çiçeğin kıymetini bilmek, onu doğru kullanmayı bilmek ve gösteriş uğruna yapılan abartıdan uzak durmak.

Siz de sevdiğiniz birine sıradışı bir hediye göndermek, tamamen size özel ve sizi yansıtan bir buketle evlenmek ya da sabahları iş yerinize geldiğinizde şık bir aranjmanla güne başlamak istiyorsanız Ege Soley Event & Corporate Flowering 'in iletişim adresleri burada.

info@egesoley.com.tr

Süleyman Seba Cad. No: 83 Akaretler - İstanbul
Tel: 0212 2270922

Hiç yorum yok: